Kitchen.JPG 



"In my kitchen,

I preheat a memory,

bake a good laugh,

and fold in old friends with new.

 

In the well-lived home,

more than cooking goes on in the kitchen.

 

It's an art studio,

a clubhouse,

a quiet table for two.

 

Have your friends over.

Have the neighbors over.

Heck, have your boss over too.

Just relax, it's in my kitchen."

 

廚房

一個喜愛的地方

雖然年少時

不曾料到會如此

 

如今

在廚房裡

我為家人與好友

細心加進我的愛

這樣

讓我快樂

 

Recipe Portfolio 直接架在窗台上

倒也順手方便

眼裡一邊掃過文字與圖片

心裡也就有了底

手裡一邊忙著食材與佐料

心隨意轉自有獨家好滋味

 

只是看著讀著

目光不禁被窗外的景色所吸引

 

陽光亮晃晃

晴空雲飄飄

大樹蓊鬱鬱

草地綠油油

 

如此這般

怎能不把好心情也調味進去

愛的魔力以愉悅加持

道道佳餚怎能不美味

 

cuisine de bonne femme 上桌

"The best meals are made at home,"

said my man with a big smile.

望著心滿意足的笑臉

於是

我愛上了

我的廚房

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    jtlohas 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()